(93) 340-906 (30)9111-534 cobrakaroskft@t-online.hu

Távfelügyelet

A távfelügyeleti szolgálatról

A távfelügyeleti szolgáltatás ellátásához alapvetően egy már meglévő biztonsági rendszerre van szükség. A rendszer a távfelügyeleti szolgáltatás működtetéséhez megfelelő műszaki paraméterekkel kell, hogy rendelkezzen, valamint a felügyeleti szolgáltatás szabályai szerint ki legyen építve.

A riasztórendszer távfelügyelete, diszpécserszolgálat intézkedése

A riasztórendszer távfelügyelete egy olyan vagyonvédelmi szolgáltatás, melynek keretében a szolgáltató a megbízó tulajdonában lévő, vagy általa működtetett elektronikai jelzőrendszer (riasztó berendezés) jelzéseit fogadja, a jelzéseket regisztrálja, feldolgozza, valamint a jelzésekre a távfelügyeleti szerződésben foglaltak szerint intézkedik. A távfelügyeleti szolgáltatás a vagyonvédelmi célú biztonságtechnikai rendszerek (riasztórendszerek) 24 órás távoli megfigyelését, felügyeletét jelenti. Riasztáskor az ügyeletes diszpécser látja a felügyeleti számítógép monitorán az ügyfél adatlapját, a legfontosabb információkat, és ez alapján azonnal a helyszínre küldi a kivonuló szolgálatot, valamint értesíti a szerződésben előre megadott, meghatározott személyeket és a továbbiakban is tartja a kapcsolatot a kivonuló szolgálattal.

A kivonuló szolgálat, és intézkedése

A kivonuló szolgálat az időjárási, út és közlekedési viszonyok figyelembevételével számított legrövidebb időn belül a riasztás helyszínre vonul. A helyszínen a kivonuló szolgálat minden esetben meggyőződik a riasztás valódiságáról, valamint lehetőség szerint annak okáról. Ez magába foglalja az épület körbejárását, az ajtók, ablakok, valamint a sziréna sértetlenségének ellenőrzését. Az ügyeletes diszpécsernek jelenti a tapasztaltakat és biztosítja a helyszínt a további intézkedésekig. A feladatai közé tartozik, hogy amennyiben a helyszínen tartózkodó személyeket talál, meggyőződjön az ott tartózkodás jogosultságáról. Az illetőtől jelszót kérhet vagy személyazonosságának igazolását. Ha a jelzés valósnak bizonyult, és tényleges behatolás történt, esetleg a területen olyan személyt talál, aki nem tudja igazolni magát, abban az esetben a kivonuló szolgálat biztosítja a helyszínt, és a rendőrség odaérkezéséig visszatartja az elkövetőt, illetve a jogosulatlan személyt.

Távfelügyeleti átjelzés lehetőségei

Egy UHF sávon működő rádióadó kerül felszerelésre a riasztóberendezés mellé. Az eszköz rádiós kommunikációt tesz lehetővé oly módon, hogy a riasztási jeleket kódokká alakítja, és ezeket a kódokat rádióhullámok formájában a Felügyeleti Állomásra továbbítja. A rádiójelek vételét a Felügyeleti Állomás központi rádióvevője biztosítja. A hírközlési Felügyelettől tartósan egy frekvenciát bérlünk, és ezen a frekvencián kommunikálnak a rádió adó-vevők a központtal. A rádió használatának az ügyfél részére egyszeri bekerülési költsége van, de a rádiók mindvégig a COBRA-KAROS Kft. tulajdonát képezik. A rádiók a központtól kb. 15 km-es körzetben működnek biztonságosan.

Előnye más átjelzéssel szemben:  

  • igen gyorsan (néhány másodperc időtartam alatt) továbbítja a jelzéseket.
  • megtakarítja a havi telefonköltséget, mert nem kell hozzá sem hálózati telefon, sem GSM,
  • GPRS, SIM kártya, sem pedig vonal.)
  • adatküldéskor kijelzi a térerő nagyságát (1-15 között)
  • átjelzés szabotálhatósága csökken azzal, hogy nem lehet hatástalanítani az épületen kívülről, mert nem vezetéken keresztül kommunikál

A GPRS  (General Packet Radio Service) kommunikáció. Az adatkommunikáció IP alapú, vagyis az Interneten a mobil szolgáltatók hálózatán keresztül működik. Így akár országos lefedettségű is lehet a felügyeleti szolgáltatás. A rendszer előnye, hogy az adatátvitel gyors és valós idejű. A riasztórendszerhez telepített GPRS kommunikátor (SIM kártyával) gyors és megbízható kommunikációt, egyszerű és olcsó üzemeltetést, karbantartást tesz lehetővé, és a rendszer életképessége folyamatosan ellenőrizhető.
A GPRS adatátviteli rendszer működése hasonló a GSM kommunikációval, azonban lényegesen gyorsabb és megbízhatóbb jelzést ad, és kevésbé szabotálható.
A beérkezett jelzésekre a diszpécserek végrehajtják a megfelelő intézkedéseket.
A riasztórendszer havi távfelügyeleti díja tartalmazni fogja a GPRS modemben elhelyezett SIM kártya havi alap és forgalmi (adat) díjait is.

A GPRS átjelzési technológia előnyei:

  • kétirányú (duplex) kapcsolatot biztosít a riasztóberendezés és a távfelügyeleti vevő egység között
  • vezeték nélküli átjelzést tesz lehetővé minden olyan helyről, ahol a mobilszolgáltatók
  • ­­hálózati lefedettséget biztosítanak, vagyis országos lefedettséget biztosít
  • az adatátvitel gyors és valós idejű, az átjelzések pár másodperc alatt eljutnak a távfelügyeleti központba
  • az adatátviteli csatorna kódolt, titkosított
  • a távfelügyeleti központ képes a GPRS modulok életjeleit rövid időközönként fogadni, ezáltal a távfelügyelt objektum szorosabb ellenőrzés alatt áll
  • a távfelügyeletet Megrendelő személynek nem kell a vonalas, vagy GSM telefonszolgáltatónak havi előfizetést és percdíjakat fizetni, SIM kártyát venni, stb., mert a GPRS kommunikátorba való SIM kártyát a távfelügyeletet végző COBRA-KAROS Kft. biztosítja.

Riasztórendszer jelzései, küldései

Az elektronikai jelzőrendszer típusától függően a leggyakoribb riasztás jelzések:

  • Betörés jelzés (látható, hogy melyik érzékelő jelzett, hol történt a riasztás)
  • pánik jelzés (támadás jelzés)
  • szabotázs jelzés (a riasztó ill. vezeték rongálása)
  • tűz jelzés (látható, hogy melyik helyiségben keletkezett a tűz)
  • kényszerített kód használata (a kényszerített személy külön kód használatával csendes riasztást küld az ügyeletre)

    Az elektronikus vagyonvédelmi rendszerek többsége saját működőképességéről is tud jelzéseket küldeni, mint pl.:

    • áramszünet (hálózat kimaradás, AC hiány)
    • akkumulátor merülés (a rendszer működését áramszünet esetén biztosító akkumulátor hibája)
    • kommunikációs hiba
    • teszt, ellenőrző jelentés (a beállított időszakonként tesztjelentés küld, elmaradása esetén észlelhető a kommunikáció hiánya)

      A biztonságtechnikai rendszer kezelésével, működésével összefüggő, de a helyszínen és a távfelügyeleten általában intézkedést nem igénylő jelzések:

      • zárás, nyitás (riasztórendszer ki-be kapcsolása)
      • részleges zárás, -nyitás, élesítés kiiktatással (az épület bizonyos részein a riasztórendszer ki van iktatva, nem felügyeli)
      • elmaradt zárás (a riasztórendszert bekapcsolásáról megfeledkeztek)
      • tiltott időbeni nyitás (pl.: munkaidőn kívüli nyitás)

        Távfelügyeleti szolgáltatással kapcsolatos fogalmak

        A távfelügyeleti szolgáltatás keretében a felügyeleti állomás (diszpécserközpont), a számítógépes szoftver segítségével éjjel-nappal fogadja az ügyfelek rendszereiről érkező különböző jelzéseket, amelyek regisztrálódnak a nap 24 órájában.

            A riasztórendszer távfelügyelete egy olyan vagyonvédelmi szolgáltatás, melynek keretében a szolgáltató a megbízó tulajdonában lévő, vagy általa működtetett elektronikai jelzőrendszer (riasztó berendezés) jelzéseit fogadja, a jelzéseket regisztrálja, feldolgozza a távfelügyeleti központjában, valamint a jelzésekre a távfelügyeleti szerződésben foglaltak szerint intézkedik. A távfelügyeleti szolgáltatás a vagyonvédelmi célú biztonságtechnikai rendszerek (riasztórendszerek) 24 órás távoli megfigyelését, felügyeletét jelenti. A beérkező adatokat, jelzéseket az ügyeletes diszpécser (szakképzett vagyonőr) látja a felügyeleti számítógép monitorán, látja az ügyfél adatlapját, és a legfontosabb információkat. Az intézkedést igénylő jelzésekre (pl.: betörésriasztás) haladéktalanul megteszi a szükséges intézkedéseket. Azonnal a helyszínre küldi a kivonuló szolgálatot, valamint értesíti a szerződésben előre megadott, meghatározott személyt vagy személyeket, valamint – szükség esetén – az illetékes hatóságokat (pl. rendőrség, mentők, tűzoltók, stb.) is.

                    • vagyonvédelmi jellegű események kezelése
                    • távfelügyeletet biztosító eszközök megfelelő működésének felügyelete
                    • a számítógépre beérkező jelzések figyelése
                    • telefonos kapcsolattartás az ügyfelekkel
                    • a riasztás jelzések kezelése
                    • az intézkedést igénylő jelzésekre azonnal reagálni, intézkedni, eseményeket a naplóba is rögzíteni
                    • riasztás jelzésekor a kivonuló szolgálatot a riasztási címre, helyszínre küldeni és információkkal ellátni, majd tartani a kapcsolatot
                    • a naplóba be kell jegyezni a kötelezettsége teljesítését, a kötelezettséget teljesítő személy nevét, a teljesítés idejét és módját
                    • dokumentálni a kivonuló szolgálat kiérkezését, idejét, a helyszínen tartózkodás idejét
                    • értesíti a szerződésben megadott személyt illetve személyeket, az ügyfél részére pontos felvilágosítás adni az eseményről, és szükség esetén értesíteni a hatóságokat.

                Az Ügyféllel (Megrendelővel) kötött szerződés alapján, a távfelügyelt ingatlan és a távfelügyeleti központ közötti napi kommunikációs kapcsolat ellenőrzése (pl. napi teszt figyelése).
                További intézkedést igénylő események rögzítése (szolgálati naplóban).
                Jelentések összeállítása, kezelése stb.

                A riasztás típusai

                A telepített riasztórendszeren keresztül sokféle jelzés fogadására van lehetőség, melynek köszönhetően a diszpécserközpont már a jelzés beérkezésekor hozzájut a szükséges intézkedések megtételéhez nélkülözhetetlen alapinformációkhoz. 
                Ezek lehetnek: betörésjelzés, tűzjelzés, üvegtörés jelzése, támadásjelzés (pánikriasztás), szabotázsjelzés, kényszernyitás jelzése, műszaki berendezések (pl. gépek, eszközök, áramszünet, akkumulátormerülés, stb.) állapotjelzései, stb.

                Kivonuló szolgálat = Vonuló-ellenőrző szolgálat

                A kivonuló szolgálat tagjai vagyonőrök, és megfelelő képesítéssel rendelkeznek. A kivonuló szolgálat tagjai vagyonőrök, és megfelelő képesítéssel rendelkeznek.
                Kivonuló szolgálat – A Távfelügyeleti diszpécserközpont mellett vonuló-ellenőrző szolgálat is működik. A vonuló-ellenőrző szolgálat riasztás alkalmával a diszpécser utasításai szerint azonnal a helyszínre siet, hogy ellenőrizze a jelzés okát, továbbá megtegye a szükséges helyszíni intézkedéseket. A kivonuló szolgálat a helyszínen tapasztaltakról telefonon értesíti az ügyeletes diszpécsert 

                    • A helyszínre kiérve ellenőrzik az ingatlant illetve az objektum közvetlen környezetét
                    • Megbizonyosodnak a riasztás valós vagy téves voltáról. (téves riasztás esetén lehetőségeikhez mérten megpróbálják felderíteni a lehetséges okokat)
                    • Tartják a kapcsolatot a diszpécserrel, és várják a további utasításokat
                    • Jegyzőkönyvben rögzítik az intézkedés menetét

                 

                      • Megakadályozzák a további károkozást
                      • Biztosítják a helyszínt a rendőrség vagy a megadott értesítendő személy megérkezéséig.
                      • Segítik a hatóság munkáját (jegyzőkönyvfelvétel, tanúk, stb.)

                    A távfelügyeleti rendszer jelzéseinek ismertetése

                    Intézkedésköteles riasztás jelzések

                    A betörés helyét, és idejét pontosan meg lehet határozni, a zónasértésekből. A riasztóközponthoz kapcsolt érzékelők külön zónákhoz vannak hozzárendelve, ezáltal a behatolás pontos helyét és idejét is lejelenti a távfelügyeleti központnak, így a diszpécser hatásosan tud intézkedni egy betörésriasztásra.
                    Akkor van rá szükség, ha valakit kényszerítenek arra, hogy kapcsolja ki a riasztót. A kényszerített kód bevitele után a riasztórendszer látszólag kikapcsolt, de a diszpécsernek elküldi a kényszerített nyitás jelzését. Ilyenkor a diszpécser azonnal értesíti a rendőrséget és/vagy a kivonuló szolgálatot.
                    A csendes pánikjelzésnél nem szól a sziréna, de az ügyeletre bejelzi a pánikriasztást. A hangos pánikriasztás megszólaltatja a szirénát, és egy időben indul a jelentés is a diszpécsernek.
                    A riasztórendszer megbontását, rongálását jelzi kikapcsolt állapotban is, napi 24 órában.
                    Tűzjelző, és szénmonoxid érzékelő eszközök által küldött jelzések, riasztások fogadása a távfelügyeleti központba.

                    Intézkedést igénylő technikai jelzések

                    A rendszer automatikusan akkumulátorról működik tovább, a várható működési idő 1-24 óra. A távfelügyeleti központ a hálózat kimaradás jelzést követő 8 (nyolc) órán belül értesíti az értesítendő személyt. Akkumulátor merülés esetén a távfelügyelet azonnal értesíti a szerződésben meghatározott személyt.
                    A hálózat helyreállítása az Ügyfél feladata. Az Ügyfél kérheti a távfelügyeletet, hogy ellenőrizzék a távfelügyelt ingatlan külső villanyszekrényét, és ha valamelyik kapcsoló lent van, kapcsolják vissza az áramellátást.

                    Bekövetkezhet a riasztó üzemszerű állapotában, a beépített akkumulátor természetes öregedésének következtében, illetve ha az áramszolgáltatás huzamosabb ideig szünetel. A távfelügyeleti központ ekkor haladéktalanul megteszi az értesítést, tájékoztatást adva arról, hogy a rendszer nem működik rendeltetésszerűen, így a Megbízó időben gondoskodhat az akkumulátor cseréjéről, és az áramellátás ellenőrzéséről. A rendszer az akkumulátor merülése során bizonytalan állapotba kerülhet, és kiszámíthatatlan jelzéseket küldhet a teljes lemerülésig. Ilyen esetben az ügyelet a műszaki állapot helyreállásáig már csak regisztrálja a jelzéseket, de intézkedést nem tesz.
                    A Távfelügyeleti központ a jelzés elmaradását figyeli, és a jelzés elmaradását észlelve telefonon keresztül értesíti az Ügyfelet, valamint a kapcsolat ellenőrzése céljából próbajelzést kérhet.
                    A riasztó rendszer tesztjelentést küld-beállított időperiódusonként-a távfelügyeleti központba, a folyamatos kommunikációs vonalat leellenőrizve ezzel az objektum és a távfelügyeleti állomás között. A tesztjelentés elmaradása esetén jelzi a rendszer a diszpécsernek, és az a megfelelő módon intézkedik. GPRS adatátvitelnél a tesztjelentés akár percenként is történhet.

                    További jelzések

                    Állapotjelzés: A riasztóközpont jelzi az üzemképességét, a hálózati áramkimaradást, az akkumulátor merülését, stb.
                    Nyitás-zárás jelentés: A riasztó rendszer bekapcsolásának és kikapcsolásának jelzései, felhasználóhoz rendelt kódok alapján. Ezzel ellenőrizhetővé válik, mikor, és ki élesítette, vagy hatástalanította a vagyonvédelmi rendszert.
                    Tűzjelzés, szénmonoxid riasztás: Tűzjelző, és szénmonoxid érzékelő eszközök által küldött jelzések, riasztások fogadása a távfelügyeleti központba.
                    Műszaki berendezések távfelügyelete: Az állandó üzemű berendezések (pl.: hűtők, klíma, szárítók, stb.) távfelügyeletét jelenti, pl.: hálózati feszültség kimaradása, technikai problémák, hőfokjelzés, vízszivárgás, gázszivárgás, stb. Így bármilyen hiba esetén, még a nagyobb károk kialakulása előtt értesülnek a problémáról. 

                    További fogalmak

                    Távfelügyeleti szolgáltatás: Távfelügyeleti szolgáltatás: Az a folyamatos (24 órás) szolgáltatás, melynek során a távfelügyeleti szolgálat a távfelügyeleti központba beérkező jelzésekre – az ügyfél személy- és/vagy vagyonbiztonságának megóvása, a káresemény megelőzése, a kár mérséklése érdekében – intézkedik. 

                    A távfelügyelete célja: hogy a telepített riasztó rendszer által közvetített jelzések a Megrendelő és a Szolgáltató közötti megállapodás alapján feldolgozásra kerüljenek. A Szolgáltató ennek érdekében a riasztórendszerektől érkező jelzések fogadására alkalmas infrastruktúrát üzemeltet.

                    Távfelügyeleti szolgáltatás értesítéssel (alapszolgáltatás): Intézkedést igénylő jelzéseknél (betörés riasztás) a Távfelügyeleti központ telefonos értesítést kezdeményez.
                    A Szolgáltató diszpécsere a beérkező intézkedést igénylő jelzésekről (kivéve a normál tesztjelet), illetve a tesztjelzés elmaradásáról a szolgáltatási szerződésben felsorolt személyeket a meghatározott sorrendben megkísérli kiértesíteni. Az első elérhető személy nyugtázásával a kiértesítés megtörténtnek tekintendő.

                    Távfelügyeleti szolgáltatás kivonulással: Az alapszolgáltatás a kivonuló szolgáltatással együtt történik, amennyiben a Megrendelő riasztórendszere betörés, szabotázs és támadásjelzést küld a távfelügyeleti központba, a Szolgáltató kivonuló szolgálatot küld a helyszínre. A kivonuló szolgálat tagjai az intézkedésre jogosult hatóságok megérkezéséig a jogszabályi keretekben meghatározottak szerint járnak el a helyszínen. 

                    A távfelügyelet kivonuló szolgálattal: a családi házakban, nyaralókban, üzletekben, irodákban…stb. működő riasztórendszerekről beérkező jelzések, betörésjelző rendszerek napi 24 órás, folyamatos felügyeletét és távoli megfigyelését jelenti oly módon, hogy vagyonvédelmi szempontból jelentőséggel bíró esemény bekövetkezésekor (pl.:betörés jelzés) a távfelügyeleten szolgálatot ellátó személyzet azonnal intézkedik a távfelügyeleti szerződésben foglaltak szerint, és kivonuló szolgálatot küld a helyszínre. A kivonuló szolgálat haladéktalanul, a lehető legrövidebb időn belül megjelenik az esemény helyszínén, és megteszik a szükséges intézkedéseket.

                    A jogosultan az objektumban tartózkodók esetében, annak igazolására a riasztás lemondó kód szolgál, illetve a Megrendelő mondhatja le, a diszpécser központnak telefonon keresztül. A diszpécser központ ennek megfelelően ad utasítást a kivonuló szolgálatnak.

                    Bűncselekmény esetén a kivonuló szolgálat megérkezést követően megkezdi a károkozást előidéző magatartás, esemény stb. megszakítását, illetve a további károkozás elhárítását célzó helyszíni intézkedést, a jogszabályoknak megfelelően, és a Szolgáltatási Szerződésben meghatározott intézkedések szerint, és biztosítja a helyszínt.

                    A kivonuló szolgálat értesíti a távfelügyeleti központot az eseményről, a diszpécser pedig értesíti a Megrendelőt (Ügyfelet, Megbízót) vagy az által a távfelügyeleti szerződésben megadott személy személyeket, szervezeteket, az illetékes hatóságokat (pl.: rendőrség, mentők, tűzoltók).

                    Amennyiben a kivonuló szolgálat rendkívüli eseményre (pl. bűncselekmény, tűz, stb.) utaló körülményt a helyszínen nem állapít meg, kivizsgálja az Ügyfél, illetve annak értesített képviselője jelenlétében a riasztás okát és körülményeit. Amennyiben az Ügyfél telefonon jelezi, hogy sem ő sem képviselője a helyszínen nem kíván megjelenni, a kivonuló szolgálat levonul a helyszínről.

                    Kivonuló szolgálat: A távfelügyeleti szolgálat által vett jelzések, betörés riasztás jelzések alapján, a diszpécserközpont irányításával a helyszíni ellenőrzéssel és intézkedéssel megbízott mindenkor hatályos, vagyonvédelmi tevékenységről szóló jogszabályok által meghatározott jogosultságokkal és engedéllyel rendelkező vagyonőr.

                    Téves jelzés, indokolatlan kivonulás: A távfelügyeleten vett jelzést tévesnek, az arra történő helyszíni kivonulást, vagy rendőrségi intézkedést indokolatlannak kell tekinteni, ha a jelzés oka nem valós vészhelyzet (pl. tűz, bűncselekmény, vagy annak előkészülete, az objektumba történő valós behatolás, vagy behatolási kísérlet, támadás, szabotázs stb.), a jelzést a riasztórendszer műszaki hibája, hibás kezelése, vagy nem rendeltetésszerű használata okozta, ill. a jelzést rossz-, vagy megtévesztő szándékkal küldték.

                    Betörésjelzés: Betörés esetén a távfelügyeleti központra kötött riasztórendszerek által a távfelügyeleti központba küldött információ a betörés pontos helyéről és idejéről.

                    Riasztás: A riasztó központ egy azonnali válasza a reá kötött érzékelők jelzéseire. Lehet hangos, mely a környezetben lévőket tájékoztatja vagy lehet halk, ami csak a kiválasztott személyeket értesíti a nem kívánt esemény bekövetkezéséről. 

                    Távfelügyeleti szolgálat (diszpécser szolgálat): A beérkező, vagy a távfelügyeleti központ által generált jelzésekre, vagy Megrendelői igényekre, meghatározott intézkedéseket végrehajtó kezelőszemélyzet. 

                    Tűzjelzés: Az ügyeleti központ az Megrendelőnél telepített megfelelő érzékelők segítségével képes tűzjelzések fogadására is.

                    Támadásjelzés (Pánikjelzés): amennyiben a Megrendelőt támadás éri, lehetőség van támadásjelzésre, nem élesített riasztó rendszer esetén is (emberi élet védelme), a nap 24 órájában. Ebben az esetben a biztonsági intézkedést azonnal meg kell kezdeni. 

                    Nyitás-zárás jelentés: a helyi riasztóközpont be és kikapcsolásának jelzései, melyek a kezelői kódok azonosítójához rendelve érkeznek. Egy riasztó több különböző, hatásában egyenértékű (akár különböző értékű) kóddal kezelhető (riasztóközponttól függően). 

                    Adatkezelés: a helyi riasztórendszer által generált és továbbított jelzéseket a távfelügyeleti központ fogadja. A Szolgáltató a beérkezett jelzéseket, adatokat 6 hónapig megőrzi köteles megőrizni, amennyiben az adatok eljárással (peres, peren kívüli egyeztetés) nem érintettek. A Szolgáltató a tárolási idő lejártát követően jogosult azokat megsemmisíteni. 

                    Eseménylista rendszeres küldése: a helyi vagyonvédelmi rendszer által küldött jelzéseket, a távfelügyeleti központ által generált jelzéseket, valamint a Szolgáltató által foganatosított intézkedésekkel kapcsolatos megjegyzéseket adott időszakra tartalmazó lista (a továbbiakban: Eseménylista) hetente vagy havonta történő utólagos megküldése a Megrendelő által megadott posta, vagy e-mail címre. Az eseménylista heti megküldése csak e-mailben kérhető. 

                    Eseménylista eseti kérése: a Megrendelő, vagy a megfelelő szintű jelszóval rendelkező Jogosult írásbeli kérésére az általa meghatározott időszakra vonatkozóan eseménylista készítése és megküldése az általa megadott posta, vagy e-mail címre. Eseménylista legfeljebb az eseménytől számított egy évre visszamenőleg kérhető.

                    Védendő objektum, vagy helyszín: olyan objektum, amelyre a Megrendelő a szolgáltatást a szolgáltatási szerződés alapján igénybe veszi, és amelyben elhelyezett helyi riasztórendszer a Szolgáltató távfelügyeleti központjára felprogramozásra (csatlakoztatásra) került. A kivonuló szolgálat szempontjából helyszínnek a védendő objektum Megrendelő által az egyedi szolgáltatási szerződésben megjelölt címe minősül.

                    Kiegészítő szolgáltatások / Többletszolgáltatás

                    Az egyes többletszolgáltatásokat a Szolgáltató a Megrendelővel létrejött Szolgáltatási szerződés kifejezett rendelkezése esetén nyújtja.

                    Helyszín biztosítás: A Kivonuló szolgálat védendő objektumhoz való érkezését követő 1 (egy) óra leteltéig a Szolgáltató vállalja a helyszín biztosítását, amennyiben azt a Megrendelő kifejezetten, külön kéri, vagy egyébként is, amennyiben a helyszínen nyilvánvalóan bűncselekményre utaló nyomok vannak. Ezen, 1 órás helyszínbiztosításért a Szolgáltató nem számít fel plusz díjat, az 1 órát meghaladóan azonban a Szolgáltató jogosult helyszín biztosítási felügyeleti díjat felszámolni, amelynek számítási alapja minden megkezdett 1 óra. Az óradíj a szerződésben meghatározott összeg. A helyszín biztosítás keretében a Szolgáltató a vagyonvédelmi törvény biztosította jogkörében fenntartja a helyszín megérkezésekor fennálló állapotát és megakadályozza további károsodások megtörténtét a hatóság kiérkezéséig, de legfeljebb 1 óráig, vagy az Megrendelő által megjelölt időtartamig. Amennyiben a Megrendelő, illetve megjelölt képviselője a diszpécserközponton keresztül kéri, a kivonuló szolgálat a kiérkezéstől számított maximum 2 (kettő) órán keresztül a helyszíni élőerős felügyeleti díj ellenében a védendő objektumot a helyszínen biztosítja. Ha a Megrendelő vagy annak megjelölt képviselője a helyszínőrzést nem kéri, illetve a megadott telefonszámokon nem elérhetőek, a kivonuló szolgálat a helyszínről levonul. Szolgáltató a védett objektumban a levonulást követően keletkezett károkért nem vállal felelősséget.

                    Eseménylista (utólagos jelentés): A védett objektumból érkező jelzések a Megrendelő kérésére utólag legyűjthetők, kinyomtathatók, melynek időbeli korlátja visszamenőlegesen 1 év. Az utólagos jelentés díját a szerződés tartalmazza.

                    Nyitás-zárás jelentések naplózása, átadása: a helyi riasztórendszer be- és kikapcsolás jelzéseinek regisztrálása. A be- és kikapcsolások a kezelői kódok alapján utólag is azonosíthatóak, így rekonstruálható, hogy ki, mikor nyitotta ki, vagy zárta be a védendő objektumot. A jelzéseket havonta a távfelügyeleti központ legyűjti. Amennyiben a Megrendelő kezdeményezi a Szolgáltatónál, abban az esetben a lezárt hónapokra vonatkozóan rendelkezésre álló nyitás-zárás jelentést a Szolgáltató elektronikus formában, illetve ha a  Megrendelő nyomatott formában igényli, kinyomtatva a Megrendelő rendelkezésére bocsátja.